Forside

Du er her: Forside

Samarbejdspartnere

IngeniørUddannelsernes Pædagogiske Netværk er et samarbejde mellem Danmarks Tekniske Universitet, Syddansk Universitet, VIA University College, Aarhus Universitet og Aalborg Universitet. Netværket blev etableret i juni 2007.

Links til netværk

Links til nationale og internationale netværk.

Se links

IngeniørUddannelsernes Pædagogiske Netværk


IngeniørUddannelsernes Pædagogiske Netværk (IUPN) er et netværkssamarbejde mellem følgende danske ingeniøruddannelsesinstitutioner: Danmarks Tekniske Universitet, Syddansk Universitet, VIA University College, Aarhus Universitet, Aalborg Universitet og University College Absalon.


Idéen med IUPN som et netværk er, at undervisere, uddannelsesansvarlige, ledere og andre, der har en rolle i udvikling af undervisning og læring indenfor dansk ingeniøruddannelse, skal kunne mødes i diskussioner og samarbejde i et forum, med fokus primært på pædagogiske og didaktiske metoder i ingeniøruddannelserne. I netværket samles og styrkes en mangfoldighed af ekspertise, kompetencer og ressourcer indenfor forskning og udvikling af undervisning og læring i dansk ingeniøruddannelse.


IUPN har tre netværksgrupper i forbindelse med vores fokusområder: innovation, bæredygtighed og internationalisering.


Læs mere om hvordan du kan blive en del af vores netværksgrupper her.

.....................................................................................................................................................



IUPN konference 2024


IUPN er i gang med planlægningen af næste "Exploring Teaching for Active Learning in Engineering Education" konference. Konferencen afholdes i Aalborg den. 20. og 21. november 2024.


Du kan læse mere på konferencens hjemmeside.


Konferencen henvender sig til alle undervisere, studieledere m.v. indenfor Ingeniøruddannelserne i Danmark, Norden, Nordeuropa og resten af verden.


.....................................................................................................................................................

 







..........................................